Warsztaty dla uczniów szkół ponadpodstawowych w różnych zakątkach Polski ruszyły w lutym i wciąż trawją, a psycholodzy i pedagodzy spotykają się on-line, żeby wymieniać się doświadczeniami i korzystać ze wsparcia superwizorki.
Na jednym ze spotkań rozmawiałyśmy o roli specjalistów w szkole i o tym, jak trudno wyjść z roli ucznia, uczestnicząc w zajęciach #RozejrzyjSię. Zastanawiałyśmy się nad tym, jak przestrzeń może pomóc lub przeszkadzić w realizacji zajęć i czy używanie telefonu w ich trakcie zawsze jest złe. Poznałyśmy wiele pomysłów na zaangażowanie uczniów: wprowadzenie koła emocji, termometru uczuć, a nawet – dwujęzyczności (nazwy stanów emocjonalnych w języku angielskim to bardzo obszerne zagdanienie)… Okazało się, że z warsztatów zawsze ktoś korzysta – i to jest dla nas najcenniejsze. I chcociaż czasem można zapomnieć o potrzebach uczestników, omawiając tematykę potrzeb, warto zrobić krok do tyłu i pokazać się jako człowiek. Nie tylko jako psycholog, pedagog, trener, pracownik szkoły… – to prawie zawsze działa!
Na zdjęciu uczestnicy warsztatów w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Ks. dr Jana Dzierżona w Bogdańczowicach.